Liberation Day In the Netherlands 5 May.

Spacejanitor

Prowler
index.php

🇳🇱 Liberation Day – In honor of my father 🇳🇱

Today, on Liberation Day, I want to pay tribute to my father, Jan Harm Kroeze – resistance fighter and spy during the Second World War. He risked his life to save others. By secretly diverting freight trains destined for the concentration camps to Belgium, he saved many lives. His courage and commitment made a big difference. My father was 60 years old when I was born. Unfortunately, he passed away when I was only 9. Yet his legacy remains alive in my heart – a silent hero, a liberator. Let us not forget today what freedom costs. ✨

🇳🇱 Bevrijdingsdag – Ter ere van mijn vader 🇳🇱

Vandaag, op Bevrijdingsdag, wil ik hulde brengen aan mijn vader, Jan Harm Kroeze – verzetsstrijder en spion tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Hij riskeerde zijn leven om anderen te redden. Door goederentreinen die bestemd waren voor de concentratiekampen, heimelijk om te leiden richting België, heeft hij vele levens gered. Zijn moed en inzet maakten een groot verschil.

Mijn vader was 60 jaar oud toen ik geboren werd. Helaas overleed hij toen ik nog maar 9 was. Toch blijft zijn nalatenschap levendig in mijn hart – een stille held, een bevrijder.

Jandré Kroeze

Back