Hi all
I wrote this as a suggestion a wile ago to MA, its kind of same ideas, its written in swedish and I am to lacy to translate it, if someone want to do it plz do.
21 Nov 2006 You wrote:
Hej MA.
Kort inledning, även om man som jag spelat i 2 år så kan man ibland vara fattig och inte ha möjlighet att göra några deposits för att syssla med sin ordinarie sysslor i Entropia
Så här är mitt förslag till Er som borde glädja gamla som nya spelare i Entropia Universe.
Tänk om Ni införde möjligehten att för en billig summa peds(betydligt billigare än lägenheterna) tillåta oss att köpa en bit land i av Er avsedda zoner där man skulle kunna börja sätta/bygga upp sitt lilla tält/skjul.
Tält kan tillverkas av craftare och säljas via auktion, de mesta materialet för byggnationen får man ju från mobsen också, timber, ull och skinn mm.
Vartefter man blir mera erfaren och ev. rikare i spelet så kan man uppgradera/bygga till sitt lilla bo. Vad jag menar är typ av ett nybörjarläger, en liten plats som sen kan bli som en liten by osv. Detta ökar troligen försäljningen på auktion av möbler och dekorationer.
Kanske man kan tänka sig att man så småningom kan utföra lite odling på sin lilla täppa och få fram frukt mm. Man änvänder då dynga för att göda sitt lilla land. Detta boende bör också erbjudas möjlighet att man kan sälja sina odlade varor direkt på plats, kunna driva en egen liten äffarsverksamhet alltså.
På denna grundidé finns hur mycket som helst att bygga vidare på då alla från början är nybyggare på dessa kontinenter. Det viktigaste är att allt ska vara billigt i början för att sedemera landa på marknadspriser, jag tror att detta skulle öka antalet nybörjare till att stanna längre på Entropia och bli en del av den fasta befolkningen
Som avsluttning, ett stort +rep till Er för den sista VU, det är det bästa som jag upplevt under mina 2 år i Entropia Universe. Finns fortfarande saker att förbättra och ändra men är säker på att Ni redan jobbar på det, teamhunt t.ex
MVH
Rapido
ps. Om ni tycker att denna idé låter intressant så låt mig också få veta det även om inget av det blir infört. Alltid kul att kunna bidraga med tips och förslag. ds
22 Nov 2006 Entropia Support:
Hello and thank you for your suggestion, it will be forwarded to the design team.
Regards,
Entropia Support
Rapido